الخبر أسفل هذه الروابط

قضية آداب دمرت حياتها وانهت مسيرتها الفنية.. طلقها زوجها بسبب فستان وركعت تحت قدميه عند وفاته!

قالت ميمى جمال إنها طوال كسيرتها الفنية، اضطرت لاعتزال الفن بشكل مؤقت مرتين.

وأضافت: “مرتين قعدت فيهم مش اعتزال، مرة لما والدتى تعبت أوى وجالها زهايمر.

للخبر بقية في الأسفل.. ومن أخبارنا أيضاً:

بعد طلاقها.. تعرفوا على عدد زيجات المطربة شيرين عبد الوهاب والمفاجأة في هوية والد إبنتيها فنان شهير جدًا!

ماتت أمام عينيه.. قصة "محاسن" أول حب في حياة محمود ياسين

الجمهور مصدوم من ردة فعل أحمد بدير في جنازة سهير البابلي!

شاهد لحظة استلام زوجة محمد صلاح جائزة القدم الذهبية (فيديو)

هذا النوع من المكسرات "قاتل".. يدمر هرمون الإنسولين لديك ويرفع سكر الدم فوراً

3 علامات "غريبة" على ارتفاع نسبة السكر في الدم.."لا تتجاهلها"!

أسهل طريقة للتخسيس بدون ريجيم

الجمهور مصدوم بعد نقل ياسمين عبد العزيز إلى سويسرا مجددًا ! ماذا حدث؟

ضبط فتاة أثناء ممارسة أعمال منافية للآداب.. والصدمة أن الشقة مملوكة لفنانة شهيرة!

رضوى الشربيني لـ شيرين عبد الوهاب بعد تداول أنباء عن طلاقها: «كلنا داعمين ليكي»

سر المفاجأة التي كشفتها لميس الحديدي بشأن "ليلة طلاق" ياسمين عبد العزيز من أحمد العوضي

لمرضى ضغط الدم.. إليكم تأثير قلة شرب الماء على الجسم

ليلة طلاق "أسطورة الرقص الشرقي".. زوجها شاهد فيلمها "الجريء" فجن جنونه!

ذكرى ميلاد بشارة واكيم.. القبطى الذى حفظ القرآن بمعانيه.. و"شنبه" سر طرده من المنزل

بعد الحلقة الأخيرة.. نانسي عجرم تكشف خطأ "فادح" في مسلسل "الهيبة جبل" وتيم حسن يعتذر

تابعت: واعتذرت عن دور راجل وست ستات  ورجعت العربون، وتانى مرة خلال فترة تعب زوجى حسن مصطفى.

كذلك قالت : هو رجل طيب وحنين وعطوف وكل صفات الدنيا فيه وخلفت بعد سنة ونصف، جبنا نورا ونجلا، ولما العمر ده كله يتعب أروح أسيبه وأمثل لا طبعا.

وتابعت : 28 يوم قعدت تحت رجله في المستشفى، وآخر يوم شافنى قاعدة حتة إيدى على خدى، فقالى ميمى نزلى إيدك من على خدك هتحطى بعديها كتير”.

وأضافت الفنانة ميمي جمال : قالي بعد كده أنا عطشان وسقيته بوق مايه، وبعدها على طول توفاه الله.

وكشفت أن زوجها حسن مصطفى طلقها شفهيًا ذات مرة بسبب فستان سوارية مكشوف؛ حيث كان يرفض أن ترتدي هذه الملابس.

وقالت : مكنش بيحبني ألبس على المسرح أي فستان  مفتوح، فقولتله ليه ومش ليه ده شغلي ويرضيك يعني، قالي اللي عنده قولته.

وتابعت: بعد كده شافني لابسه فستان مفتوح، فراح قالي ماشي أنتي طالق، وانا فاكره أنه عادي يعني كلمة مش محسوبة،لكن هو قالي لأ انتي كده محرمة عليا وزي أختي وأمي.

وأضافت: بطلت من ساعتها ألبس سواريهات عشان ميطلقنيش تاني.

  وعن بداية قصة حبهما، أوضحت أنه نشأت بينهما في البداية علاقة صداقة، وتطورت إلى صداقة عميقة، وأنه كان متزوجًا حينها.

فقالت: “كنا زملاء مع بعض في المسرح، وهو عنده مشاكل مع زوجته، وكان مش عجبنى دور اللى بقدمه ومتضايقة، لقيت حسن جه وبيقولى أنا كمان مش عجبنى حاجات في حياتى الشغل ملهوش دعوة.

وتابعت : بدأت صداقة نشتكى لبعض ونرغى سوا، بدأ الكلام يطلع حسن و ميمى، جابنا سيد بدير في المسرح، وقال ايه الكلام اللى طالع عليكو انتو، فيه حاجة بينكم، فقلت لا إحنا أصدقاء مفيش حاجة بينا.

وأضافت: جه حسن قالى أنا طلقت من 3 شهور لو طلبت منك الزواج توافقى قلتله إيه المفاجأة دى وماما مكنتش موافقة عشان راجل كبير وعنده بنت والوسط مش كويس، وكنت محتاجة ظهر، فكلمته قلتلته أنا موافقة اتجوزك و اتجوزنا.


لمتابعة أخبارنا أولا بأول تابعنا على

اليوم
الأسبوع
الشهر